ffturnbacktime

Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

FF-Time Change Kapitel 10

Av Elin Englund - 23 juli 2012 15:51

lite från förra kapitlet..

-Gooodmorning!Louis väckte oss,idag skulle vi åka till flygplatsen här i London.

Killarna packade ner sina saker och jag fixade mig. 

När alla var klara gick vi ut till bilen där paul stod och väntade. 

Vi satte oss och började åka mot flygplatsen. Ett ovädersmoln var på väg hitåt,men det gjorde inget för vi var på så bra humör ändå.

 

 

 

Kapitel 10

 


Paul svängde in till flygplatsen och stannade bilen vid en parkeringsplats.

Jag reste mig upp och gick ut ur bilen. 

Louis och Niall stod och lastade ur bagaget till oss andra. 

-Here you are!,sa Niall och gav mig min väska.

-Thanx!,svarade jag och log mot han.

Efter att alla tagit sina väskor sa vi hejdå till Paul och började gå mot flygplatsens ingång. 


På flygplatsen var det ett fåtal personer,berode nog på att det var riktigt tidigt på morgonen tänkte jag. 

Vi checkade in våra väskor och började gå mot planet. 


Harrys Perspektiv


Jag gav min flygbiljett till tanten som stod och tog emot biljetterna. 

Hon gav mig ett stort leende och jag gick in i planet. 

Jag slängde en blick bakåt för att kolla att dom andra var med,och ja minsan dom stod bakom mig.

-So which seat number do we have?,frågade jag och kollade på dom andra. 

-Number 21 and 22.....,svarade Louis. 

Som tur var stod jag redan vid de sätet och hoppade in och satte mig i en av stolarna. 

Louis kom och satte sig brevid mig,jag kollade på han och log. 

Alice och Niall satt i sätet framför och Liam och Zayn bakom oss. 

Perfekt,tänkte jag.Paul brukade alltid ordna så att vi alla får sitta brevid varandra. 


Jag kollade på Niall och Sofie som satt framför oss. Dom satt och småprata,jag antog att dom hade en del att prata om. Men på det sättet Niall kollade på Sofie,tydde på många saker. Han såg nästan förälskad ut. 

Inte konstigt,hennes ögon var så vackra och hennes skratt var underbart. 

Jag kom på mig själv med att sitta och stirra på Sofie,jag hade nog gjort det ett tag. Åh typiskt mig att gilla någon som någon annan känner något för. Jag skulle nog ta ett snack med Niall lite senare. 

-Harry?,frågade louis och kollade på mig. 

-Yeah?,svarade jag och kollade bort från Niall och Sofie. 

-Are you okay?,fortsatte han. 

Jag funderade en stund,skulle jag berätta vad jag tyckte om Sofie för han eller inte. 

Efter en stunds tänkande bestämde jag mig för att vänta med det .

-Yes I'm just Fine!,svarade jag och log mitt stora Harry smile.

Louis log mot mig och vi fortsatte småprata. 


Sofies perspektiv


Det känndes bra att sitta brevid Niall på planet. Vi hade verkligen så mycket att prata om. 

Vi hade ju inte setts på 10 år eller något sånt. 

Men någonting känndes annorlunda med att kolla på han nu. 

Det liksom blixtrade till när jag kollade in i hans ögon. Så hade det inte kännts för. 

Jag visste inte vad det var.Men jag sjönk in med blicken i hans blå ögon varje gång jag kollade på han. 

-Sofie,I wanna say that I've missed you a lot,sa niall och kollade in i mina ögon. 

-I've missed you to very much,and it feels so good to meet you again,svarade jag och log. 


Nialls perspektiv


Äntligen satt sofie där i sätet brevid mig på ett plan. Det känndes så bra att ha hon vid min sida igen. 

Jag hade saknat henne så himla mycket. Men jag hade en konstig känsla i magen. Jag gillade hon verkligen. Men frågan var fall jag på något sätt har blevit kär.

Jag tog tag i hennes hand. Hon kollade på mig och log. Jag trodde att jag skulle smälta. 


Men allt avbröts av en åsk knall och en blixt som slog ner precis brevid planet. 

Sofie kollade på mig med en orolig blick. 

Planet fylles av ett myller av oroliga röster och viskningar. Jag kollade bak på killarna,dom såg riktigt rädda ut. 

Helt plötsligt blev det helt svart,strömmen hade gått på planet. 

Jag letade mig fram tills sofies hand i mörkret och viskade för mig själv att allt skulle bli bra....


                                                                                                                                                                      

 


Ja nu kom ett till kapitel upp! Detta tror jag inte ni hade väntat er! 

Vad kommer hända nu? Ja det kommer nog i nästa kapitel! hehe

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Englund - 16 september 2012 17:20

Lite från förra kapitlet... Planet störtade. Med sådan kraft att jag slår i huvudet i sätet framför och allting svartnar. 3 gånger studsar det på marken innan det tillslut blir tyst. Det hade landat.  Men snart blev det panik igen.  -FIIIIREE...

Av Elin Englund - 14 september 2012 14:25

Blixtrar från alla möjliga håll föll ner från himlen. Planet fylldes av panikfyllda röster.  Jag var riktigt rädd. Ett brus från högtalaren hördes. -sit down on your seat and don't panic.but we need to make an emergency landing immediatley. ...

Av Elin Englund - 27 juli 2012 10:22


Hejhej!    Det är väldigt dålig uppdatering nu som man kanske märker.  Men jag är på semester vid kusten och har en jättedålig gamal data som är VÄLDIGT seg. Så jag tänkte säga att det kommer inte komma upp mycket kapiel alls nu.   Sen åk...

Av Elin Englund - 24 juli 2012 10:49

lite från förra kapitlet... Vi åkte till flygplatsen med Paul som var så snäll som kunde köra oss.  När vi kom till flygplatsen så gick vi direkt och letade upp gaten till vårt plan.  På planet fick jag sitta brevid Niall. En konstig känsla had...

Av Elin Englund - 20 juli 2012 16:32

Lite från förra kapitlet... Planet landade i London,nu skulle vi till killarnas lägenhet för att sova en natt. Vi kom till lägenheten och dom lagade en överaskningsmiddag till mig. Underbart gott var det! Sen gick vi och lade oss och bestämde o...

Presentation


Hej,Elin heter jag som skriver på denna blogg.
Jag kommer skriva lite fanfictions om One Direction.
Hoppas ni tycker det är bra och fortsätter kolla!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards