ffturnbacktime

Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

FF-Time Change Kapitel 3

Av Elin Englund - 19 juni 2012 18:17

Lite från förra kapitlet...

Jag klickade in på sidan och kollade på flygtider till Irland...

Det tog en stund att bestämma mig tills jag till sist bokade en biljett till Irland. 

Jag skulle flyga till Irland,hoppas bara Niall är där som han sa...

 

 

 


Kapitel 3

 


-Jag ska till Arlanda flygplats,sa jag till taxi chaffören och hoppade in i bilen. 

Jag satte mig i baksätet av taxin och brevid mig hade jag Findus i transport buren. 

Niall kom tillbaka i tankarna igen,det var så länge sedan jag såg han,jag var nog bara 7 år..

Nu är jag liksom 17år och så mycket saker har förändrats. Att han inte visste just när jag skulle komma gjorde ju inte saken bättre heller. 


Men saker skulle nog ordna sig tänkte jag. Regnat slog ner på bilrutan och just nu känndes allting deppigt. 

Jag drog fram min iPod ur fickan och satte i hörlurarna i öronen. Jag satte på en lugn låt och försökte tänka på något annat ett tag. 

-Nu är vi framme!,sa taxi chaffören. 

Jag kollade ut genom fönstret och såg flygplatsen utanför,här hade jag inte varit på länge. 

Med transportburen i ena handen och väskan i andra gick jag ur taxin och började gå mot ingången till flygplatsen. 


På flygplatsen myllrade det av människor som såg stressade ut. Även fast klockan var nästan kvart i nio så var det nästan fullt. 


Jag gick mot djurtransporten med findus. 

I receptionen stod det en dam med ett stort leende på läpparna. 

-Vad är det du ska checka in?,sa hon glatt.

-Min katt Findus,svarade jag. 

Hon tog tag i buren och önskade mig trevlig resa. 


Skönt då hade jag blivit av med det tunga bagaget,tänkte jag. 

Jag kollade mig omkring på flyplatsen för att se vilket håll jag skulle gå åt. 

Åt vänster stod det massa nummer på gater,det tog ett långt tag innan jag till sist fick syn på gaten där mitt plan skulle gå ifrån. 

Jag drog med mig min väska och gick mot gaten som jag skulle åka ifrån. 

Med några snabba steg var jag framme. 

Jag gick fram till receptionsdisken och gav fram min biljett till hon som stod där. 

-Ja då önskar jag dig en trevlig resa,sa hon och släppte förbi mig. 

Jag gick in i en lång gång tills jag till slut kom in i planet. 


Väl inne på planet var det nästan tomt,inte många som skulle åka till irland nu tänkte jag. 

Jag hittade min plats som var nästan längst bak i flygplanet. 

Jag slog mig ner och lade mina långa ben över hela sätet. Antagligen skulle ingen sitta där. 

Utanför fönsterrutan blåste det och var oväder...

Samtidigt som detta var konstigt så var det fantastiskt,jag hade inte träffat Niall på så länge och det skulle verkligen bli kul,tänkte jag. 

Jag vek ihop min kappa till en kudde och lade den vid fönstret. 

så trött var jag. Jag lutade mitt huvud mot kudden och slumrade till...


                                                                                                                                                                          


Ja detta var kapitel 3. Tyvärr så fick man inte reda på vad som händer när Sofie träffar Niall. 

Utan det får bli i nästa kapitel. Behövde vänta lite med det så det blir lite mer spännande i nästa kapitel!


 
 
Ingen bild

donya

19 juni 2012 19:03

Omg börja läsa fina fanfics idag och vill sååå gärna läsa mer!:D
SÅ SHYYNDAAAH!!<3:D:D

Elin Englund

23 juni 2012 17:16

haha va kul!
Har skrivit ett nytt kapitel nu,hoppas det var bra! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Englund - 16 september 2012 17:20

Lite från förra kapitlet... Planet störtade. Med sådan kraft att jag slår i huvudet i sätet framför och allting svartnar. 3 gånger studsar det på marken innan det tillslut blir tyst. Det hade landat.  Men snart blev det panik igen.  -FIIIIREE...

Av Elin Englund - 14 september 2012 14:25

Blixtrar från alla möjliga håll föll ner från himlen. Planet fylldes av panikfyllda röster.  Jag var riktigt rädd. Ett brus från högtalaren hördes. -sit down on your seat and don't panic.but we need to make an emergency landing immediatley. ...

Av Elin Englund - 27 juli 2012 10:22


Hejhej!    Det är väldigt dålig uppdatering nu som man kanske märker.  Men jag är på semester vid kusten och har en jättedålig gamal data som är VÄLDIGT seg. Så jag tänkte säga att det kommer inte komma upp mycket kapiel alls nu.   Sen åk...

Av Elin Englund - 24 juli 2012 10:49

lite från förra kapitlet... Vi åkte till flygplatsen med Paul som var så snäll som kunde köra oss.  När vi kom till flygplatsen så gick vi direkt och letade upp gaten till vårt plan.  På planet fick jag sitta brevid Niall. En konstig känsla had...

Av Elin Englund - 23 juli 2012 15:51

lite från förra kapitlet.. -Gooodmorning!Louis väckte oss,idag skulle vi åka till flygplatsen här i London. Killarna packade ner sina saker och jag fixade mig.  När alla var klara gick vi ut till bilen där paul stod och väntade.  Vi satte oss...

Presentation


Hej,Elin heter jag som skriver på denna blogg.
Jag kommer skriva lite fanfictions om One Direction.
Hoppas ni tycker det är bra och fortsätter kolla!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards