ffturnbacktime

Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

FF-Time Change Kapitel 2

Av Elin Englund - 18 juni 2012 13:20

Lite från förra kapitlet...

Sofie hade flyttat från Irland som barn,det hade varit svårt att glömma bort Niall...

Han var som en bror till henne. 

På två år hade hon nästan inte ägnat han en tanke. 

Men på hennes 17 års dag kom ett kuvär med ett irländskt frimärke till henne från posten. 

I kuväret låg ett långt brev,det var från Niall,han sa att han ville träffas igen...

                                                                                                                                                                             






Kapitel 2-Time Change


Jag startade datorn och skrev in mitt lösenord i rutan på skärmen.

Något i mig sa att jag måste åka och träffa han. Någon man har kännt så länge och betytt så mycket kan man bara inte glömma tänkte jag. 


Jag gick in och kollade ifall det gick några plan till Irland, Mullingar. 

Lite längre ner på sidan stod det att ett plan skulle avgå från Arlanda klockan 21:00 ikväll.

Min blick drogs mot klockan som hängde på köksväggen. Klockan var bara 6,jag skulle hinna med det planet. 

Findus kom upp i soffan och lutade sig mot min arm. 

-Hej lilla gubben,ska vi åka till Irland,vill du det?,sa jag med sådan där röst jag hade när jag pratade med djur.

Han kollade på mig med sina gröna stora kattögon och mjaoade som svar. 

-haha,jag tänkte väl det,skrattade jag och kollade på han. 


Jag kollade på skärmen igen,det var ett stort beslut,tänk om han inte var hemma när jag kom? 

Det fick mig nästan att ändra mig...

Men när Findus kollade på mig igen så fick det mig att fatta att jag måste åka dit. 

Jag bokade biljetten till planet som gick klockan 21:00. Och en katt transport för Findus. 


Ja,nu var det bokat då,sa jag och kollade på Findus.

Jag tog upp Telefonen och spelade in ett meddelande till min vän Amanda och till mina föräldrar. 

-Jag drar iväg på en liten semester,men va inte oroliga jag kommer tillbaka om högst en vecka,sa jag i meddelandet. 


Snabbt reste jag mig upp och gick med snabba steg till garderoben. 

Jag slängde bara ner lite kläder i resväskan.

När jag var klar kollade jag belåtet på väskan. 

-Nu ska vi åka till Irland!,sa jag och kollade på Findus som satt brevid på golvet. 

Jag drog med mig resväskan till hallen och satte in Findus i en Transportbur.

En beige kappa drog jag på mig och ringde en taxi som skulle köra mig till flygplatsen...


                                                                                                                                                                            


Ja detta var kapitel två. Hade nästan ingen fantasi idag så det fick bli ett ganska kort kapitel. 

Men bättre det än inget allfall. 

Vad kommer hända nu då,vad kommer hända när hon kommer till Irland? 

Kommer hon träffa niall som hon inte träffat på flera år? Eller kommer något hända?

Nästa kapitel kommer imorgon eller ikväll! Så kolla in då.

Hoppas ni tycker det är bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Englund - 16 september 2012 17:20

Lite från förra kapitlet... Planet störtade. Med sådan kraft att jag slår i huvudet i sätet framför och allting svartnar. 3 gånger studsar det på marken innan det tillslut blir tyst. Det hade landat.  Men snart blev det panik igen.  -FIIIIREE...

Av Elin Englund - 14 september 2012 14:25

Blixtrar från alla möjliga håll föll ner från himlen. Planet fylldes av panikfyllda röster.  Jag var riktigt rädd. Ett brus från högtalaren hördes. -sit down on your seat and don't panic.but we need to make an emergency landing immediatley. ...

Av Elin Englund - 27 juli 2012 10:22


Hejhej!    Det är väldigt dålig uppdatering nu som man kanske märker.  Men jag är på semester vid kusten och har en jättedålig gamal data som är VÄLDIGT seg. Så jag tänkte säga att det kommer inte komma upp mycket kapiel alls nu.   Sen åk...

Av Elin Englund - 24 juli 2012 10:49

lite från förra kapitlet... Vi åkte till flygplatsen med Paul som var så snäll som kunde köra oss.  När vi kom till flygplatsen så gick vi direkt och letade upp gaten till vårt plan.  På planet fick jag sitta brevid Niall. En konstig känsla had...

Av Elin Englund - 23 juli 2012 15:51

lite från förra kapitlet.. -Gooodmorning!Louis väckte oss,idag skulle vi åka till flygplatsen här i London. Killarna packade ner sina saker och jag fixade mig.  När alla var klara gick vi ut till bilen där paul stod och väntade.  Vi satte oss...

Presentation


Hej,Elin heter jag som skriver på denna blogg.
Jag kommer skriva lite fanfictions om One Direction.
Hoppas ni tycker det är bra och fortsätter kolla!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards