ffturnbacktime

Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

FF-Time Change Kapitel 6

Av Elin Englund - 24 juni 2012 22:22

Lite från förra kapitlet...

Niall och jag blev överlyckliga över att träffas igen.

Han välkomnade mig in i huset. 

Vi pratade hela kvällen och drack te. 

Han berättade om sitt band,imorgon skulle jag träffa dom. 

Han visade att jag skulle sova i en bäddsoffa i vardagsrummet.

Jag var trött så jag somnade nästan direkt..

 

 

 

Kapitel 6

 


-mjjjaaaooowww,Findus mjaowade så högt att jag nästan blev rädd. 

Jag öppnade mina ögon och såg Findus som stod på min mage och kollade på mig. 

 yrvaket kollade jag upp för att se vart jag var,juste hos Niall. 

Jag gäspade högt och satte mig upp på sängen. Skrammel hördes från köket. Niall var antagligen redan vaken,tänkte jag. 

Långsamt reste jag mig upp från sängen och med långsamma steg gick jag mot köket. 

Jag klev in i köket och såg Niall som stod och stek bacon och ägg. 

-Goodmorning!,sa han glatt. 

-Goodmorning Niall!,svarade jag. 

Jag gick och satte mig vid köksbordet där det redan var framdukat bestick och tallrikar. 

Det doftade från stekpannan,jag var riktigt hungrig. Jag kom ihåg från när jag var liten att jag och Niall brukade äta mest av alla. Vi åt så mycket att våra föräldrar fick säga till oss att sluta. Tanken på det fick mig att le. 


-So here you are,sa Niall och kom fram till bordet med ägg och bacon. 

han lade upp det noga på min tallrik. 

-Thanx I'm really hungry,sa jag och kollade på Niall. 

Han gick och satte sig och tog tag i gaffeln och kniven direkt. 

-yeah let's eat then!,sa han och började slaffsa i sig maten. 

Jag började också äta men åt inte lika snabbt som Niall.Det kunde nog ingen,tänkte jag. 

När maten var slut på tallriken så suckade Niall och klappade sig på magen. 

-Yeah that taste good!,sa han skrattande. 

-That was really good,thank you Niall,sa jag. 

Vi plockade iordning efter oss och ställde in disken. 

Sen gick jag och till min resväska för att välja kläder. 

Jag öppnade resväskan och kollade igenom vad jag skulle ha på mig. 

Tills jag tillslut bestämde mig för en blå blus och jeansshorts. 

Jag gick fram till spegeln som fanns framför mig på väggen. 

Det såg allafall någorlunda bra ut,tänkte jag.


Med min nessecär i ena handen och tandborsten i andra gick jag mot badrummet. 

Jag hörde Niall stå där inne och nynna. 

-Can I open the door?,frågade jag.

-yeah I'm just fix my hair,svarade han inifrån badrummet. 

Jag drog ner handtget och gick in genom dörren. 

Badrummet var ganska litet med två handfat och en dusch. 

Jag tog min tandborste och drog på lite tandkräm,sen började jag borsta samtidigt som jag kollade på Niall. 

Han stod mitt emot mig och borstade också tänderna. Våra blickar möttes och allting bröts ut i ett skrattanfall. 

Vi skyndade oss att spotta och sen sköljde ansiktet. 

-Are you done?,sa Niall och kollade på mig med ett leénde. 

Jag kollade snabbt min spegelbild i spegeln och ruffsade till mitt hår lite snabbt.

-Yes I'm done!,sa jag och kollade på Niall. 


Vi gick ut ur badrummet och ner till undervåningen. 

Niall berättade att de andra i bandet skulle komma vilken sekund som helst. 

Så vi gick och satte oss i soffan i vardagsrummet. 

Jag satte mig bekvämt brevid Niall i soffan,han bläddrade bland tv kanalerna tills han stannade på en kanal där two and a half men visades. 

-This is my favourite tvshow,sa han och kollade på mig. 

-yes this is good!,svarade jag. 

Jag kollade på Niall,han hade verkligen fina ögon. Jag visste inte om var mer än en vän för mig. 

Mitt tänkande avbröts av några knackningar på dörren.

-I can go and open the door,föreslog jag. 

-okey ofcourse do that if you want!,sa han. 


Jag sprang snabbt till dörren,jag var nyfiken på vilka de andra var. 

Framme vid dörren drog jag ner handtaget snabbt och möttes av fyra killar i ungefär min ålder. 

-Hello who are you?,sa den ena med mörkt välfriserat hår.

-I'm an old friend to Niall,svarade jag och log. 

Alla fyra presenterade sig och jag berättade lite vem jag var. 

-Yeah welcome in,sa jag och öppnade dörren helt så att de skulle kunna komma in. 

Vi gick in och satte oss brevid oss i soffan. 

Killarna hälsade på Niall,de verkade verkligen vara trevliga killar tänkte jag. 

Min blick drogs till en av dom som hade lockigt brunt hår och gröna ögon. 

Jag kunde inte låta bli att tycka att han var gullig. 


Alla pratade och skrattade. Louis,han med randig tröja skojade förfullt och fick alla att skratta. 

Mitt i allt snack så ringde Liams mobil och alla tystnade. 

Liam svarade och började prata. 

-hello Paul!,sa liam i telefonen.

Jag undrade vem paul var. Jag vände mig mot Niall och fråga tyst vem paul var.

-he is our bodyguard but he also call us to tell us about information or something like that,viskade Niall till mig.


Liam avsluade samtalet och kollade på oss andra.

-We must flight to India for a charity event,sa han. 

-When?,sa Niall och kollade förvånat på han. 

-already tomorrow so we must pick up our stuff in London and take a flight from london to India,fortsatte han. 

Alla kollade förvånat på han. 

Niall kollade på mig och log. 

-Would you go with us to India?,sa han och kollade på mig. 

-Yeah that should be fun!,sa harry och log. 

Dom andra instämmde. 

-Yeah if you guys want!,sa jag och kollade på dom andra. 

Ofcouse we want!,sa louis. 


-then we need to start packing now!,sa Niall och reste sig upp. 

Jag och Niall gick och packade medans de andra satt kvar och väntade. 

Mina kläder lade jag ner i väskan lite slarvigt och drog igen dragkedjan när jag klar. 

Findus kom fram till mig och kollade på mig frågande med sina stora kattögon.

-Var inte orolig,du kommer ha det bra här! Nialls mamma kommer hit och ta hand om dig,sa jag och klappade han på huvudet.


Jag var så glad,jag skulle få följa med killarna på deras välgörenhets event i Indien. 

Detta skulle bli ett äventyr för både mig och killarna. 

Dessutom var dom riktigt trevliga,och Harry hade något som jag verkligen gillade.

Jag drog med mig väskan och ställde den i hallen. 

Niall kom också dit och ställde sin väska. 

De andra kom snabbt efter ut i hallen. När alla tagit på sig sina skor och jackor öppnade Niall dörren och jag ropade Hedjå till findus. 

-Are you guys ready?,sa Niall och kollade på oss andra.

-Yes we are!,sa Zayn och vi andra instämnde.

Vi gick ut på gatan och harry tog upp sin mobil för att ringa efter en taxi....


                                                                                                                                                                       


Hoppsan ett till kapitel kom ut idag eftersom jag inte skrivit något på 2 dagar eller nåt! 

Så ja hoppas det var bra!

Nu börjar det äntligen dra igång här! Fortsätt kika in här för att få fortsättningen!

Också måste jag be om ursäkt för alla felstavningar,var lite trött.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Englund - 16 september 2012 17:20

Lite från förra kapitlet... Planet störtade. Med sådan kraft att jag slår i huvudet i sätet framför och allting svartnar. 3 gånger studsar det på marken innan det tillslut blir tyst. Det hade landat.  Men snart blev det panik igen.  -FIIIIREE...

Av Elin Englund - 14 september 2012 14:25

Blixtrar från alla möjliga håll föll ner från himlen. Planet fylldes av panikfyllda röster.  Jag var riktigt rädd. Ett brus från högtalaren hördes. -sit down on your seat and don't panic.but we need to make an emergency landing immediatley. ...

Av Elin Englund - 27 juli 2012 10:22


Hejhej!    Det är väldigt dålig uppdatering nu som man kanske märker.  Men jag är på semester vid kusten och har en jättedålig gamal data som är VÄLDIGT seg. Så jag tänkte säga att det kommer inte komma upp mycket kapiel alls nu.   Sen åk...

Av Elin Englund - 24 juli 2012 10:49

lite från förra kapitlet... Vi åkte till flygplatsen med Paul som var så snäll som kunde köra oss.  När vi kom till flygplatsen så gick vi direkt och letade upp gaten till vårt plan.  På planet fick jag sitta brevid Niall. En konstig känsla had...

Av Elin Englund - 23 juli 2012 15:51

lite från förra kapitlet.. -Gooodmorning!Louis väckte oss,idag skulle vi åka till flygplatsen här i London. Killarna packade ner sina saker och jag fixade mig.  När alla var klara gick vi ut till bilen där paul stod och väntade.  Vi satte oss...

Presentation


Hej,Elin heter jag som skriver på denna blogg.
Jag kommer skriva lite fanfictions om One Direction.
Hoppas ni tycker det är bra och fortsätter kolla!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards