ffturnbacktime

Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Elin Englund - 17 juni 2012 16:09

 


Kuväret som låg på bordet hade många frimärken,det måste ha kommit från ett annat land. 

Ett av frimärkerna var det något bekant med. Ett treklöver. Det måste altså vara från Irland tänkte jag. 

Men varför ville någon från Irland skicka ett brev till mig? 

Jag tog tag i kuväret och rev upp kanten. Jag drog ut ett noga ihopviket brev. 

Jag veklade ut brevet och flera rader noga handsrivna rader med text prydde brevet.

Sättet texten var skriven,fick mig att få en konstig känsla i magen,jag kände igen skrivstilen. 


Jag började läsa den noga skrivna texten...


Dear Sofie,I know it was a very long time ago..

And I don't even know if you remember me. 

But yesterday I saw a swedish flag and that reminds me of you. 

And that's too reminds me of how much I miss you. 

I know that it's your birhday today and I just wanna write you a letter because I really wanna meet you again. 

It was years ago that you moved to Sweden and I don't know if you wanna see me again..

You know my life has change very much. I'm in a very big boyband,One Direction. 

I don't know if you know who One Direction is..

But even if my life has changed,so had my memories don't. 

And you were like a sister to me and I just really must meet you again. 

If you wanna meet me,it's just to take a flight to Ireland,you know were I live.

And I am off work now so you can come whenever you like.

//Niall 



En tår rann nerför min kind...Jag hade inte ägnat han en tanke på kanske 2 år nu.

Men när jag läste detta brevet kom allting tillbaka,alla minnen och stunder vi hade ägnat tillsammans. 

Hela min barndom hade jag delat med Niall. 

One Direction kände jag inte till...

Jag drog bort en lång brun hårslinga för ansiktet och gick och satte mig i soffan med brevet i knäet.

Findus,min katt stod i köket och kollade på mig. Han brukade alltid kolla sådär när jag var ledsen. 

Jag kollade på brevet igen,tänk att han hade ägnat så mycket tid bara för att skriva ett brev till mig..

Det fick mig att känna hur mycket jag verkligen ville träffa han igen. 

Min blick drogs till datorn som låg på bordet,jag bestämde mig för att kolla flygtider....

                                                                                                                                                              


Ja,detta var det första kapitlet,inte så långt men jag tycker det är lite bättre med kortare kapitel till att börja med. 

Hoppas ni tycker det är bra och att ni hänger med,annars är det bara att fråga!

Kommer antingen komma upp ett till kapitel ikväll eller imorgon så kika gärna in igen då.


   

Av Elin Englund - 17 juni 2012 15:40

Hejhej! 


Ja jag tänkte börja på en fanfic om One Direction då. 

Just denna Fanfiction ska heta The Time Change och handla om Niall och kanske så kommer någon av de andra killarna också in i denna,vi får se. Men allfall så ska Niall vara lite av huvudpersonen.

Den andra huvud personen heter Sofie och är en 17 årig tjej som studerar och bor i en lägenhet i stockholm i Sverige. 


Sofie bodde på Irland när hon var barn och var granne med Niall. 

Dom var som syskon för varandra dom umgicks med varandra nästintill hela tiden,och deras föräldrar var nära vänner. 

Tills den dagen då Sofie och hennes familj skulle flytta till Sverige pågrund av att hennes pappa förlorat jobbet. 

Hon lämnade Niall och hans familj och båda familjerna var ledsna över flytten. 

Men bestämde för att komma och hälsa på någon mer gång,men det blev inte så. 


Så allfall flyttade Sofie och hennes familj till Sverige och Sofie började i skolan och skaffade nya vänner och ett nytt liv. 

Hon tänkte på Niall nästan varje dag tills tiden hade tagit över och hon satte det i baktankarna. 

Men på hennes 17 års dag kom ett brev på posten. 

Många frimärken satt på kuväret ett frimärke med ett treklöver på. 

Ett brev från Irland...


Ja det är handlingen,och det som hänt.

Om ni tycker det verkar spännande så fortsätt gärna att kolla in här. 

Gillar att skriva men ibland har jag ingen fantasi,så ibland kommer det upp kapitel ofta och ibland inte alls så ofta! 

Men jag ska verkligen försöka!

Lämna gärna en kommentar i kapitlen så jag får mer lust att skriva!

Om ni inte fattar så lämna en kommentar och fråga.




//Elin 



 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej,Elin heter jag som skriver på denna blogg.
Jag kommer skriva lite fanfictions om One Direction.
Hoppas ni tycker det är bra och fortsätter kolla!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards