ffturnbacktime

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

FF-Time Change Kapitel 1

Av Elin Englund - 17 juni 2012 16:09

 


Kuväret som låg på bordet hade många frimärken,det måste ha kommit från ett annat land. 

Ett av frimärkerna var det något bekant med. Ett treklöver. Det måste altså vara från Irland tänkte jag. 

Men varför ville någon från Irland skicka ett brev till mig? 

Jag tog tag i kuväret och rev upp kanten. Jag drog ut ett noga ihopviket brev. 

Jag veklade ut brevet och flera rader noga handsrivna rader med text prydde brevet.

Sättet texten var skriven,fick mig att få en konstig känsla i magen,jag kände igen skrivstilen. 


Jag började läsa den noga skrivna texten...


Dear Sofie,I know it was a very long time ago..

And I don't even know if you remember me. 

But yesterday I saw a swedish flag and that reminds me of you. 

And that's too reminds me of how much I miss you. 

I know that it's your birhday today and I just wanna write you a letter because I really wanna meet you again. 

It was years ago that you moved to Sweden and I don't know if you wanna see me again..

You know my life has change very much. I'm in a very big boyband,One Direction. 

I don't know if you know who One Direction is..

But even if my life has changed,so had my memories don't. 

And you were like a sister to me and I just really must meet you again. 

If you wanna meet me,it's just to take a flight to Ireland,you know were I live.

And I am off work now so you can come whenever you like.

//Niall 



En tår rann nerför min kind...Jag hade inte ägnat han en tanke på kanske 2 år nu.

Men när jag läste detta brevet kom allting tillbaka,alla minnen och stunder vi hade ägnat tillsammans. 

Hela min barndom hade jag delat med Niall. 

One Direction kände jag inte till...

Jag drog bort en lång brun hårslinga för ansiktet och gick och satte mig i soffan med brevet i knäet.

Findus,min katt stod i köket och kollade på mig. Han brukade alltid kolla sådär när jag var ledsen. 

Jag kollade på brevet igen,tänk att han hade ägnat så mycket tid bara för att skriva ett brev till mig..

Det fick mig att känna hur mycket jag verkligen ville träffa han igen. 

Min blick drogs till datorn som låg på bordet,jag bestämde mig för att kolla flygtider....

                                                                                                                                                              


Ja,detta var det första kapitlet,inte så långt men jag tycker det är lite bättre med kortare kapitel till att börja med. 

Hoppas ni tycker det är bra och att ni hänger med,annars är det bara att fråga!

Kommer antingen komma upp ett till kapitel ikväll eller imorgon så kika gärna in igen då.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Englund - 16 september 2012 17:20

Lite från förra kapitlet... Planet störtade. Med sådan kraft att jag slår i huvudet i sätet framför och allting svartnar. 3 gånger studsar det på marken innan det tillslut blir tyst. Det hade landat.  Men snart blev det panik igen.  -FIIIIREE...

Av Elin Englund - 14 september 2012 14:25

Blixtrar från alla möjliga håll föll ner från himlen. Planet fylldes av panikfyllda röster.  Jag var riktigt rädd. Ett brus från högtalaren hördes. -sit down on your seat and don't panic.but we need to make an emergency landing immediatley. ...

Av Elin Englund - 27 juli 2012 10:22


Hejhej!    Det är väldigt dålig uppdatering nu som man kanske märker.  Men jag är på semester vid kusten och har en jättedålig gamal data som är VÄLDIGT seg. Så jag tänkte säga att det kommer inte komma upp mycket kapiel alls nu.   Sen åk...

Av Elin Englund - 24 juli 2012 10:49

lite från förra kapitlet... Vi åkte till flygplatsen med Paul som var så snäll som kunde köra oss.  När vi kom till flygplatsen så gick vi direkt och letade upp gaten till vårt plan.  På planet fick jag sitta brevid Niall. En konstig känsla had...

Av Elin Englund - 23 juli 2012 15:51

lite från förra kapitlet.. -Gooodmorning!Louis väckte oss,idag skulle vi åka till flygplatsen här i London. Killarna packade ner sina saker och jag fixade mig.  När alla var klara gick vi ut till bilen där paul stod och väntade.  Vi satte oss...

Presentation


Hej,Elin heter jag som skriver på denna blogg.
Jag kommer skriva lite fanfictions om One Direction.
Hoppas ni tycker det är bra och fortsätter kolla!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards