ffturnbacktime

Direktlänk till inlägg 24 juli 2012

FF-Time Change Kapitel 11

Av Elin Englund - 24 juli 2012 10:49

lite från förra kapitlet...

Vi åkte till flygplatsen med Paul som var så snäll som kunde köra oss. 

När vi kom till flygplatsen så gick vi direkt och letade upp gaten till vårt plan. 

På planet fick jag sitta brevid Niall. En konstig känsla hade jag i magen när han kollade på mig.

Jag kunde nästan drunkna i hans blå ögon,och hans fina leende var helt underbart. 

Jag kände hur hans hand grep tag om min. Jag lyste upp i ett leende och kollade på han.

Han log. 

Men allt bra avbröts av en blixt som slog ner precis brevid planet.Det blev mörkt på planet.Strömmen hade gått.

Planet fylldes av oroliga och rädda röster och viskningar...

 

Kapitel 11


-The weather was much worst than excepted. And we have now a big decision about what we gonna do.

But we ask everyone to calm down and fasten your seatbelts. That is for your own safety.Thank you.

Det var flyvärdinnan som pratade i högtalarna. Hennes röst var skagig även fast hon försökte låta så lugn som möjligt.

Jag var riktigt rädd,vad skulle hända nu. Killarna bakom pratade med oroliga röster. 

Min blick drogs till Niall som satt brevid mig. Jag kunde urskilja han där i mörkret. 

-Niall What is gonna happend?,viskade jag och höll hans hand i ett hårdare grepp.

-I have no idea,but it's gonna be okay,svarade han med en lugn röst.


Jag försökte att intala mig det han sagt,det är klart allt skulle bli bra,det hade bara blivit strömmavbrott.

Men det kom en till åsknall,det dånade i hela planet. 

Panik fylldes i hela planet. Jag lutade mig mot Nialls axel och slöt mina ögon ett tag.


Det brusade lite från högtalaren och flyvärinnan började prata igen.

-We are over Indian Ocean and would arrive at the airport in about 3 ours...

Hon avbröts av ännu en blixt som slog ner precis brevid planet igen. 

Det brusade i högtalarna och hon fortsatte -sit down on your seat and don't panic.

But we need to make an emergency landing immediatley. 


Hon avslutade och planet blev ännu än gång fylld av panikfulla röster. 

Jag öppnade mina ögon och mitt hjärta slog så snabbt. 

VI skulle nödlanda mitt i indiska oceanen. 

Tänk om vi skulle dö.

Jag kollade bak på killarna där bak. Jag kunde inte se dom men jag hörde dom.

-You guys are amazing and and I hope this gonna be alright,sa jag i panik.

-Yes this is gonna be alright,svarde Louis därbak. 

Jag satte mig riktigt på min stol igen och tog tag i Nialls hand igen. 

-If I die now,I wanna say that I love you,viskade Niall till mig. 

Jag fällde en tår i mörkret. Jag ville bara att allting skulle bli bra. 

-I love you too,svarade jag. 

När jag avslutade min mening så ryckte planet till krafigt och snabbt. 

Jag tog tag i sidan på sätet och höll fast mig hårt. 


Det hördes massa åsk knallar och blixtrar föll ner från himlen från alla möjliga håll. 

Planet lutade kraftigt frammåt och innan jag hunnit tänka alls så störtade det snabbt som tusan,rakt ner.Jag flög fram mot sätet och slog i huvudet i sätet framför. Hela min kropp satt framlutad av kraften i farten. 

Nialls hand höll jag fortfarande ett hårt grepp om jag,Säg att vi klarar landningen nu bara...


                                                                                                                                                                            


Ett till kapitel ute. Ja störtlandningen kanske var väntad,vad vet jag! Hoppas dom klarar landningen nu allafall.

Men vad kommer hända nu,var kommer dom landa? kommer dom klara sig utan skador? Vad kommer hända när dom landat? ja det kommer ni ju få veta snart! :)) haha 


Måste säga att jag är i min stuga och har bara min lilla dator så,det är lite svårare och segare internet och sånt...

Men jag hoppas att jag kan skriva ändå!




 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Englund - 16 september 2012 17:20

Lite från förra kapitlet... Planet störtade. Med sådan kraft att jag slår i huvudet i sätet framför och allting svartnar. 3 gånger studsar det på marken innan det tillslut blir tyst. Det hade landat.  Men snart blev det panik igen.  -FIIIIREE...

Av Elin Englund - 14 september 2012 14:25

Blixtrar från alla möjliga håll föll ner från himlen. Planet fylldes av panikfyllda röster.  Jag var riktigt rädd. Ett brus från högtalaren hördes. -sit down on your seat and don't panic.but we need to make an emergency landing immediatley. ...

Av Elin Englund - 27 juli 2012 10:22


Hejhej!    Det är väldigt dålig uppdatering nu som man kanske märker.  Men jag är på semester vid kusten och har en jättedålig gamal data som är VÄLDIGT seg. Så jag tänkte säga att det kommer inte komma upp mycket kapiel alls nu.   Sen åk...

Av Elin Englund - 23 juli 2012 15:51

lite från förra kapitlet.. -Gooodmorning!Louis väckte oss,idag skulle vi åka till flygplatsen här i London. Killarna packade ner sina saker och jag fixade mig.  När alla var klara gick vi ut till bilen där paul stod och väntade.  Vi satte oss...

Av Elin Englund - 20 juli 2012 16:32

Lite från förra kapitlet... Planet landade i London,nu skulle vi till killarnas lägenhet för att sova en natt. Vi kom till lägenheten och dom lagade en överaskningsmiddag till mig. Underbart gott var det! Sen gick vi och lade oss och bestämde o...

Presentation


Hej,Elin heter jag som skriver på denna blogg.
Jag kommer skriva lite fanfictions om One Direction.
Hoppas ni tycker det är bra och fortsätter kolla!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards