ffturnbacktime

Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

FF-Time Change Kapitel 7

Av Elin Englund - 25 juni 2012 13:33

Lite från förra kapitlet...

Det knackade på dörren,det var killarna i bandet som kom. 

Jag ville gärna öppna för att säga hej till dom. 

Dörren öppnade jag och hälsade på killarna som var jätte trevliga. 

Den ena som hette Harry fångade mitt intresse lite mer än dom andra. 

Dom kom in och liam fick ett telefonsamtal från Paul,deras livvakt. 

Han sa att dom skulle vara tvungna att flyga till Indien imorgon för ett välgörenhets event.

Niall frågade mig om jag skulle vilja följa med och jag sa ja.

Vi packade snabbt och gick ut mot gatan och ringde en taxi. 

 

 

 

 Kapitel 7

 

Bara några minuter efter Harry ringt taxin,körde den in på gatan framför oss. 

Vi lade ner väskorna i bagaget på taxin och hoppade in i bilen. 

Det var en stor taxin med 7 säten. Jag satt brevid harry och Liam längst bak. 

-This is gonna be so much fun!,sa harry och kollade på mig och Liam. 

-Yes I'm so exited!,sa jag och kollade på harry. 

Våra blickar möttes och han log. 

Tiden i taxin gick snabbt och efter bara en kvart var vi framme vid flygplatsen. 

Zayn betalde Taxichaffören och vi klev ur bilen. 


-Here's your bag,sa harry och lämnade över min väska till mig. 

-Thanx,sa jag. 


När alla hade sina väskor urplockade ur bilen gick vi in mot flygplatsen. 


Harry's perspektiv

 


Inne på flygplatsen var det ganska så tomt,skönt att slippa fansen. 

Vi var inte riktigt på humör för massa skrikande idag. 

-So should we go and Check in our bags?,sa Niall och kollade på oss andra. 

-Yes!,svarade Liam och vi gick mot incheckningen. 

Det var ingen kö utan vi kunde direkt gå och checka in väskorna. 

Jag kollade bak på Sofie som stod bakom mig. Hon var verkligen söt. 

Hennes långa bruna hår var så vackert,jag måste få prata med hon sen,tänkte jag. 


När alla checkat in sina väskor begav vi oss mot gaten där vårat plan skulle avgå i från. 

Vi lämnade fram våra biljetter och gick in i planet. 

-Welcome aboard! I hope you enjoy this flight,sa flyvärdinnan när jag klev in på planet. 

Hon kollade lite extra på oss när vi gick och satte oss. Kanske visste hon vilka vi var. 


Sofie's perspektiv

 


Vi gick och satte oss på tre på varje rad. Och vi hade fått platserna alla bakom varandra så vi kunde prata under tiden vi åkte. 

Jag,harry och zayn hamnade brevid varandra. Och Niall och dom andra på raderna framför oss. 

Jag gick in först och satte mig,och sen satte sig Harry brevid mig och därefter Zayn. 


Precis när vi satt oss började kapten prata i högtalaren,

-Please turn on your seat belts and we want you to sit in your seats during start up. 

And Hope you enjoy this flight to London. 

Jag knäppte fast mitt säkerhetsbälte och planet började rulla. Sen åkte det snabbare och snabbare tills det till slut lyfte. Jag kollade på Harry och han kollade tillbaka på mig och vi skrattade. 

Efter vi åkt ett tag började jag känna mig trött. Jag lade ihop min kudde och lade den mot fönstret. 

Jag lutade mig mot den,men det var inte bekvämt alls. 

-You can lay your head on my shoulder if you want?,sa Harry och kollade på mig. 

Han hade nog kollat på mig ett tag. Så gullig han var. 

-Yes sure!,sa jag och lutade mig mot hans axel. Det tog inte lång tid fören jag slummrade till. 


Nialls perspektiv

 


Vi hade åkt i kanske en halv timma nu och jag hade fått i mig mat. 

Riktigt gott var det,kyckling och ris med sås. Nu kunde jag nog hålla mig mätt i allafall ett litet tag. 

Jag kollade på Louis och Liam som satt brevid mig. Både låg och sov med huvudet på varsin axel av mig. 

haha tröttisar,tänkte jag och kollade på dom. 

Jag kollade bak på Zayn,harry och Alice. Zayn satt med hörlurar i öronen och bläddrade i en tidning. 

Medans Sofie hade somnat mot Harrys axel. Jag fick en konstig känsla i magen,jag visste inte varför. 

Men att se Sofie ligga mot harrys axel känndes inte riktigt rätt. 

Även fast jag och Sofie bara var vänner,så kändes det nu som jag faktiskt kände något mer för henne. 

Jag bestämde mig för att försöka sluta tänka på det och istället vila lite. 



                                                                                                                                                                         


Äntligen kom det ett nytt kapitel. Ber om ursäkt för att jag inte skrivt något på några dagar. Men har faktiskt helt enkelt inte haft tid med det. Faktiskt så är det ju sommarlov och det blir inte riktigt lika mycket tid vid datan. 

Men kommer allfall minst skriva två kapitel i veckan! 

Ja nu började det med lite olika perspektiv,hoppas ni tycker det är spännande och vill forstätta läsa. 

Ett nytt kapitel kommer komma,men jag vet inte när en. 







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Englund - 16 september 2012 17:20

Lite från förra kapitlet... Planet störtade. Med sådan kraft att jag slår i huvudet i sätet framför och allting svartnar. 3 gånger studsar det på marken innan det tillslut blir tyst. Det hade landat.  Men snart blev det panik igen.  -FIIIIREE...

Av Elin Englund - 14 september 2012 14:25

Blixtrar från alla möjliga håll föll ner från himlen. Planet fylldes av panikfyllda röster.  Jag var riktigt rädd. Ett brus från högtalaren hördes. -sit down on your seat and don't panic.but we need to make an emergency landing immediatley. ...

Av Elin Englund - 27 juli 2012 10:22


Hejhej!    Det är väldigt dålig uppdatering nu som man kanske märker.  Men jag är på semester vid kusten och har en jättedålig gamal data som är VÄLDIGT seg. Så jag tänkte säga att det kommer inte komma upp mycket kapiel alls nu.   Sen åk...

Av Elin Englund - 24 juli 2012 10:49

lite från förra kapitlet... Vi åkte till flygplatsen med Paul som var så snäll som kunde köra oss.  När vi kom till flygplatsen så gick vi direkt och letade upp gaten till vårt plan.  På planet fick jag sitta brevid Niall. En konstig känsla had...

Av Elin Englund - 23 juli 2012 15:51

lite från förra kapitlet.. -Gooodmorning!Louis väckte oss,idag skulle vi åka till flygplatsen här i London. Killarna packade ner sina saker och jag fixade mig.  När alla var klara gick vi ut till bilen där paul stod och väntade.  Vi satte oss...

Presentation


Hej,Elin heter jag som skriver på denna blogg.
Jag kommer skriva lite fanfictions om One Direction.
Hoppas ni tycker det är bra och fortsätter kolla!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards