ffturnbacktime

Alla inlägg under juni 2012

Av Elin Englund - 25 juni 2012 13:33

Lite från förra kapitlet...

Det knackade på dörren,det var killarna i bandet som kom. 

Jag ville gärna öppna för att säga hej till dom. 

Dörren öppnade jag och hälsade på killarna som var jätte trevliga. 

Den ena som hette Harry fångade mitt intresse lite mer än dom andra. 

Dom kom in och liam fick ett telefonsamtal från Paul,deras livvakt. 

Han sa att dom skulle vara tvungna att flyga till Indien imorgon för ett välgörenhets event.

Niall frågade mig om jag skulle vilja följa med och jag sa ja.

Vi packade snabbt och gick ut mot gatan och ringde en taxi. 

 

 

 

 Kapitel 7

 

Bara några minuter efter Harry ringt taxin,körde den in på gatan framför oss. 

Vi lade ner väskorna i bagaget på taxin och hoppade in i bilen. 

Det var en stor taxin med 7 säten. Jag satt brevid harry och Liam längst bak. 

-This is gonna be so much fun!,sa harry och kollade på mig och Liam. 

-Yes I'm so exited!,sa jag och kollade på harry. 

Våra blickar möttes och han log. 

Tiden i taxin gick snabbt och efter bara en kvart var vi framme vid flygplatsen. 

Zayn betalde Taxichaffören och vi klev ur bilen. 


-Here's your bag,sa harry och lämnade över min väska till mig. 

-Thanx,sa jag. 


När alla hade sina väskor urplockade ur bilen gick vi in mot flygplatsen. 


Harry's perspektiv

 


Inne på flygplatsen var det ganska så tomt,skönt att slippa fansen. 

Vi var inte riktigt på humör för massa skrikande idag. 

-So should we go and Check in our bags?,sa Niall och kollade på oss andra. 

-Yes!,svarade Liam och vi gick mot incheckningen. 

Det var ingen kö utan vi kunde direkt gå och checka in väskorna. 

Jag kollade bak på Sofie som stod bakom mig. Hon var verkligen söt. 

Hennes långa bruna hår var så vackert,jag måste få prata med hon sen,tänkte jag. 


När alla checkat in sina väskor begav vi oss mot gaten där vårat plan skulle avgå i från. 

Vi lämnade fram våra biljetter och gick in i planet. 

-Welcome aboard! I hope you enjoy this flight,sa flyvärdinnan när jag klev in på planet. 

Hon kollade lite extra på oss när vi gick och satte oss. Kanske visste hon vilka vi var. 


Sofie's perspektiv

 


Vi gick och satte oss på tre på varje rad. Och vi hade fått platserna alla bakom varandra så vi kunde prata under tiden vi åkte. 

Jag,harry och zayn hamnade brevid varandra. Och Niall och dom andra på raderna framför oss. 

Jag gick in först och satte mig,och sen satte sig Harry brevid mig och därefter Zayn. 


Precis när vi satt oss började kapten prata i högtalaren,

-Please turn on your seat belts and we want you to sit in your seats during start up. 

And Hope you enjoy this flight to London. 

Jag knäppte fast mitt säkerhetsbälte och planet började rulla. Sen åkte det snabbare och snabbare tills det till slut lyfte. Jag kollade på Harry och han kollade tillbaka på mig och vi skrattade. 

Efter vi åkt ett tag började jag känna mig trött. Jag lade ihop min kudde och lade den mot fönstret. 

Jag lutade mig mot den,men det var inte bekvämt alls. 

-You can lay your head on my shoulder if you want?,sa Harry och kollade på mig. 

Han hade nog kollat på mig ett tag. Så gullig han var. 

-Yes sure!,sa jag och lutade mig mot hans axel. Det tog inte lång tid fören jag slummrade till. 


Nialls perspektiv

 


Vi hade åkt i kanske en halv timma nu och jag hade fått i mig mat. 

Riktigt gott var det,kyckling och ris med sås. Nu kunde jag nog hålla mig mätt i allafall ett litet tag. 

Jag kollade på Louis och Liam som satt brevid mig. Både låg och sov med huvudet på varsin axel av mig. 

haha tröttisar,tänkte jag och kollade på dom. 

Jag kollade bak på Zayn,harry och Alice. Zayn satt med hörlurar i öronen och bläddrade i en tidning. 

Medans Sofie hade somnat mot Harrys axel. Jag fick en konstig känsla i magen,jag visste inte varför. 

Men att se Sofie ligga mot harrys axel känndes inte riktigt rätt. 

Även fast jag och Sofie bara var vänner,så kändes det nu som jag faktiskt kände något mer för henne. 

Jag bestämde mig för att försöka sluta tänka på det och istället vila lite. 



                                                                                                                                                                         


Äntligen kom det ett nytt kapitel. Ber om ursäkt för att jag inte skrivt något på några dagar. Men har faktiskt helt enkelt inte haft tid med det. Faktiskt så är det ju sommarlov och det blir inte riktigt lika mycket tid vid datan. 

Men kommer allfall minst skriva två kapitel i veckan! 

Ja nu började det med lite olika perspektiv,hoppas ni tycker det är spännande och vill forstätta läsa. 

Ett nytt kapitel kommer komma,men jag vet inte när en. 







Av Elin Englund - 24 juni 2012 22:22

Lite från förra kapitlet...

Niall och jag blev överlyckliga över att träffas igen.

Han välkomnade mig in i huset. 

Vi pratade hela kvällen och drack te. 

Han berättade om sitt band,imorgon skulle jag träffa dom. 

Han visade att jag skulle sova i en bäddsoffa i vardagsrummet.

Jag var trött så jag somnade nästan direkt..

 

 

 

Kapitel 6

 


-mjjjaaaooowww,Findus mjaowade så högt att jag nästan blev rädd. 

Jag öppnade mina ögon och såg Findus som stod på min mage och kollade på mig. 

 yrvaket kollade jag upp för att se vart jag var,juste hos Niall. 

Jag gäspade högt och satte mig upp på sängen. Skrammel hördes från köket. Niall var antagligen redan vaken,tänkte jag. 

Långsamt reste jag mig upp från sängen och med långsamma steg gick jag mot köket. 

Jag klev in i köket och såg Niall som stod och stek bacon och ägg. 

-Goodmorning!,sa han glatt. 

-Goodmorning Niall!,svarade jag. 

Jag gick och satte mig vid köksbordet där det redan var framdukat bestick och tallrikar. 

Det doftade från stekpannan,jag var riktigt hungrig. Jag kom ihåg från när jag var liten att jag och Niall brukade äta mest av alla. Vi åt så mycket att våra föräldrar fick säga till oss att sluta. Tanken på det fick mig att le. 


-So here you are,sa Niall och kom fram till bordet med ägg och bacon. 

han lade upp det noga på min tallrik. 

-Thanx I'm really hungry,sa jag och kollade på Niall. 

Han gick och satte sig och tog tag i gaffeln och kniven direkt. 

-yeah let's eat then!,sa han och började slaffsa i sig maten. 

Jag började också äta men åt inte lika snabbt som Niall.Det kunde nog ingen,tänkte jag. 

När maten var slut på tallriken så suckade Niall och klappade sig på magen. 

-Yeah that taste good!,sa han skrattande. 

-That was really good,thank you Niall,sa jag. 

Vi plockade iordning efter oss och ställde in disken. 

Sen gick jag och till min resväska för att välja kläder. 

Jag öppnade resväskan och kollade igenom vad jag skulle ha på mig. 

Tills jag tillslut bestämde mig för en blå blus och jeansshorts. 

Jag gick fram till spegeln som fanns framför mig på väggen. 

Det såg allafall någorlunda bra ut,tänkte jag.


Med min nessecär i ena handen och tandborsten i andra gick jag mot badrummet. 

Jag hörde Niall stå där inne och nynna. 

-Can I open the door?,frågade jag.

-yeah I'm just fix my hair,svarade han inifrån badrummet. 

Jag drog ner handtget och gick in genom dörren. 

Badrummet var ganska litet med två handfat och en dusch. 

Jag tog min tandborste och drog på lite tandkräm,sen började jag borsta samtidigt som jag kollade på Niall. 

Han stod mitt emot mig och borstade också tänderna. Våra blickar möttes och allting bröts ut i ett skrattanfall. 

Vi skyndade oss att spotta och sen sköljde ansiktet. 

-Are you done?,sa Niall och kollade på mig med ett leénde. 

Jag kollade snabbt min spegelbild i spegeln och ruffsade till mitt hår lite snabbt.

-Yes I'm done!,sa jag och kollade på Niall. 


Vi gick ut ur badrummet och ner till undervåningen. 

Niall berättade att de andra i bandet skulle komma vilken sekund som helst. 

Så vi gick och satte oss i soffan i vardagsrummet. 

Jag satte mig bekvämt brevid Niall i soffan,han bläddrade bland tv kanalerna tills han stannade på en kanal där two and a half men visades. 

-This is my favourite tvshow,sa han och kollade på mig. 

-yes this is good!,svarade jag. 

Jag kollade på Niall,han hade verkligen fina ögon. Jag visste inte om var mer än en vän för mig. 

Mitt tänkande avbröts av några knackningar på dörren.

-I can go and open the door,föreslog jag. 

-okey ofcourse do that if you want!,sa han. 


Jag sprang snabbt till dörren,jag var nyfiken på vilka de andra var. 

Framme vid dörren drog jag ner handtaget snabbt och möttes av fyra killar i ungefär min ålder. 

-Hello who are you?,sa den ena med mörkt välfriserat hår.

-I'm an old friend to Niall,svarade jag och log. 

Alla fyra presenterade sig och jag berättade lite vem jag var. 

-Yeah welcome in,sa jag och öppnade dörren helt så att de skulle kunna komma in. 

Vi gick in och satte oss brevid oss i soffan. 

Killarna hälsade på Niall,de verkade verkligen vara trevliga killar tänkte jag. 

Min blick drogs till en av dom som hade lockigt brunt hår och gröna ögon. 

Jag kunde inte låta bli att tycka att han var gullig. 


Alla pratade och skrattade. Louis,han med randig tröja skojade förfullt och fick alla att skratta. 

Mitt i allt snack så ringde Liams mobil och alla tystnade. 

Liam svarade och började prata. 

-hello Paul!,sa liam i telefonen.

Jag undrade vem paul var. Jag vände mig mot Niall och fråga tyst vem paul var.

-he is our bodyguard but he also call us to tell us about information or something like that,viskade Niall till mig.


Liam avsluade samtalet och kollade på oss andra.

-We must flight to India for a charity event,sa han. 

-When?,sa Niall och kollade förvånat på han. 

-already tomorrow so we must pick up our stuff in London and take a flight from london to India,fortsatte han. 

Alla kollade förvånat på han. 

Niall kollade på mig och log. 

-Would you go with us to India?,sa han och kollade på mig. 

-Yeah that should be fun!,sa harry och log. 

Dom andra instämmde. 

-Yeah if you guys want!,sa jag och kollade på dom andra. 

Ofcouse we want!,sa louis. 


-then we need to start packing now!,sa Niall och reste sig upp. 

Jag och Niall gick och packade medans de andra satt kvar och väntade. 

Mina kläder lade jag ner i väskan lite slarvigt och drog igen dragkedjan när jag klar. 

Findus kom fram till mig och kollade på mig frågande med sina stora kattögon.

-Var inte orolig,du kommer ha det bra här! Nialls mamma kommer hit och ta hand om dig,sa jag och klappade han på huvudet.


Jag var så glad,jag skulle få följa med killarna på deras välgörenhets event i Indien. 

Detta skulle bli ett äventyr för både mig och killarna. 

Dessutom var dom riktigt trevliga,och Harry hade något som jag verkligen gillade.

Jag drog med mig väskan och ställde den i hallen. 

Niall kom också dit och ställde sin väska. 

De andra kom snabbt efter ut i hallen. När alla tagit på sig sina skor och jackor öppnade Niall dörren och jag ropade Hedjå till findus. 

-Are you guys ready?,sa Niall och kollade på oss andra.

-Yes we are!,sa Zayn och vi andra instämnde.

Vi gick ut på gatan och harry tog upp sin mobil för att ringa efter en taxi....


                                                                                                                                                                       


Hoppsan ett till kapitel kom ut idag eftersom jag inte skrivit något på 2 dagar eller nåt! 

Så ja hoppas det var bra!

Nu börjar det äntligen dra igång här! Fortsätt kika in här för att få fortsättningen!

Också måste jag be om ursäkt för alla felstavningar,var lite trött.


Av Elin Englund - 24 juni 2012 14:09

Lite från förra kapitlet...

Planet landade i Irland. Jag  gick ut och väntade på en Taxi. 

En taxi kom och körde mig till Nialls hus. Jag skulle åka dit direkt träffa han,jag hade bestämt mig.

Taxin stannade och jag klev ut i regnet. Nialls hus var framför mig och jag började gå mot trappan.

Jag knackade på och det tog ett tag tills någon tillslut låste upp och handtaget drogs ner.

En blond kille med blåa ögon stod framför mig i dörröppningen, -sofie?,sa han och kollade på mig. 

-Yes,sa jag. 

 

 

 

Kapitel 5

 


Han stod i dörröppningen och kollade förvånat på mig. 

-Are you surprised?,sa jag och log. 

Jag fick inget svar utan han fortsatte att kolla på mig förvånat, tills han sträckte fram sina armar och gav mig en stor kram. 

Jag kramade tillbaka och så stod vi där i kanske 3 minuter. 

Efter ett tag så backade han lite och kollade på mig igen. 

-I can't believe that you are here!,sa han. 

-No me either,I get your letter and I took the first flight to ireland,sa jag. 

Han kollade ner på mina väskor och lyfte in dom.

-Yeah,Welcome to Irealand then,sa han och gjorde en gest med handen att jag skulle komma in. 

Jag klev in genom dörren och möttes av en hall som jag mycket väl kände igen. Här hade jag gått in många gånger. 


-You can take off your shoes and come in!,sa han. 

Han hade redan gått in till köket och börjat koka te vatten. 

Jag tog av mig skorna och drog av mig jackan,sen hängde jag jackan på kroken som var brevid dörren. 

Ganska så långsamt gick jag igenom hallen för att komma till köket. 

Jag kollade på nästan allting,alla tavlor och bilder som hängde på väggen. 

På en tavla var Niall med sin mamma och en med sitt band antog jag. 

Jag kollade vidare på väggen på vägen till köket när jag fick syn på en bild som jag mycket väl kände igen. 

Det var jag och Niall på bilden,vi satt på varsin gunga på deras trädgård. 

Jag log och gick vidare tills jag klev in i köket. 


I köket stod Niall och fixade iordning lite te och kakor. 

Han fick syn på mig när jag kom in och han log och kollade på mig. 

-You can sit down there,sa han och pekade på en stol vid köksbordet. 

Jag gick mot stolen och satte mig. I fönstret som var vid köksbordet stod en lampa och lyste på svagt ljus,så mysigt var det här. 


Niall hällde i vatten i tekopparna och tog med sig det till bordet. 

Han satte sig ner på stolen mittemot och gav mig en kopp te. 

-Thank you Niall!,sa jag när jag fick koppen med te. 

-Your welcome,sa han och kollade på mig.

Jag tog en slurp av teét och ställde sen ner koppen på bordet. 

-Yeah so what has happend since last time we met?,sa jag och skrattade lite. 

-You know I'm in a big boyband "one direction" and  that has changed my life,I think that is the most important thing who has happend to me since I met you last time,sa han och kollade på mig med ett leende. 

-Yeah I understand,I have no idea who One Direction is..,sa jag och kollade lite försiktigt på Niall.

Det var riktigt pinsamt att jag inte visste det,tänkte jag.

-okay,but you Will now tomorrow when I'm gonna meet the other guys!,sa han och skrattade. 

-oh okay,sa jag och log. 


Vi pratade vidare om allt och ingenting tills klockan var halv 2 och vi insåg att det kanske var dags att sova. 

-The clock is 1:30 am!,sa Niall förvånat efter att ha kollat klockan.

-Ooppps, sa jag och kollade förvånat på han.

Han sa att jag skulle följa med han till vardagsrummet där jag skulle sova. 

I vardagrummet stod en stor bäddsoffa och han pekade på den och frågade om det var okej att jag sov där inatt.

-Ofcourse!,sa jag och satte mig ner i soffan. 

-Okey good! and Goodnight sleep well,sa han och klappade mig på huvudet. 

Jag skrattde lite och han försvann ur vardagsrummet,men kom snabbt tillbaka igen. 

-Oh I forget your cat,sa han och skrattade. 

Han bärde på findus och satte ner han i min säng,där findus kurade ihop sig till en boll och somnade nästan på direkten. 

-Goodnight,sleep well! sa han igen. 

Jag svarade och lade mig ner i soffan,jag orkade inte ta på mig pyjamas utan jag bestämde mig för att sova med kläderna jag hade på mig. 

Jag hade verkligen tur som träffade Niall igen,och imorgon skulle jag även träffa det andra i bandet. 

Så kul detta skulle bli! 

Jag lade huvudet ner bekvämt på kudden och somnade snabbt...


                                                                                                                                                                          


Ett ganska långt kapitel när inget speciellt hände förutom att hon faktiskt träffade Niall igen. 

Behövs sådana här kapitel med bara information för man ska komma igång i berättelsen. 

Men kolla gärna nästa kapitel för att få se vad som händer när hon träffar de andra i bandet. 

Hoppas det är bra,jag blir glad för kommentarer!



Av Elin Englund - 23 juni 2012 16:23

Lite från förra kapitlet...

En taxi som skulle köra mig till flygplatsen kom och hämtade mig. 

Väl på flygplatsen var det fullt med folk. 

Jag gick mot stället där mitt plan skulle gå ifrån. Jag lämnade fram biljetten och gick in i planet. 

I planet var det nästan tomt,jag gick och satte mig ganska långt bak i planet och slummrade till...

 

 

 

Kapitel 4




Jag ryckte till av att kapten pratade i högtalaren. 

-We are now In Mullingar in Ireland.

The weather is a little bit rainy,but I hope everyone had a nice Flight! 

Have a good Time in Ireland,avslutade han. 

Jag sträckte på mig,trött var jag verkligen. Min väska som låg på hyllan över sätet plockade jag och drog med mig ut ur flygplanet. 


När jag kommit ut från flyplanet möttes jag av en ganska så liten flyplats. 

Jag kollade runt för att se vart alla djurtransporter hade kommit någonstans. 

Efter tag hittade jag en skylt där det stod "iompair Ainmhithe" som betyder Djurtransport på Irländska. 

Jag tog tag i min väska och nästan sprang dit bort.


I receptionen till djurtransporten stod det en dam som frågade vad jag ville ha hjälp med. 

-I will just pick up my cat,sa jag. 

-We just have one cat here so that must be your cat,sa hon skrattande.

Hon gick iväg till en dörr bakom receptionen och stängde den försiktigt efter sig. 

Dörren öppnades ganska snabbt efter den hade stängts och hon kom ut med Findus i hans transportbur.

-Is this your cat?,frågade hon.

-yes it is,sa jag.

Hon log och gav transportburen med findus till mig. 


Nu hade jag både min väska och Findus. Frågan var bara vad jag skulle göra nu...

Jag bestämde mig för att gå ut och vänta på en taxi. 

Med snabba steg gick jag mot utgången av flygplatsen. 


Väl ute var det nästan kolsvart,klockan var nog 12 på natten...

En träbänk stod där man väntade på taxin.Jag gick fram dit och satte mig.

-puuhhh,jag suckade och drog handen på min svettiga panna. 

Trött och nervös var jag. 

Jag tog fram mobilen och kollade på displayen. 

Mamma hade försökt ringa mig 14 gånger...Hon var nog orolig. 

Jag drog fram min väska igen och lade i mobilen,de missade samtalen skulle jag ta hand om senare.


Ett starkt ljus lysde rakt i mina ögon. En taxi kom och ställde sig precis framför där jag satt. 

Jag drog med mig min packning och Findus och gick mot taxin. 

Taxigubben gick ur bilen och ja sa snabbt var jag skulle. 

-Okey,you can go and sit in the car,sa han. 

Han tog min väska och lade den i bagaget. 

Transportburen med Findus tog jag med mig och satte mig i baksätet av taxin. 


Tiden i taxin gick snabbt,taxinchaffören var jättetrevlig och pratglad. 

Han gjorde så nervositeten för att träffa Niall plötsligt försvann. 


Jag kollade ut genom bilfönstret,det regnade. 

Vi åkte över en ganska liten träbro och kom upp på en liten mindre gata,det var nu jag fick en konstig känsla i magen igen. Vi var nästan framme,det såg jag. Allting såg lika dant ut som det gjorde när jag lämnat Irland. 

Taxichaffören avbröt mig i mitt tänkande med att säga att vi var framme. 

Han stannade bilen,och jag betalade han och klev ur bilen. 

Med packningen i ena handen och transportburen med Findus i andra kollade jag mot huset. 

Jag kände så väl igen mig här. Det var här Niall bodde,det visste jag. 

Huset var ganska stort med en rabatt kring framsidan av husväggen. 

Jag drog med mig allt och gick in på trädgården. Jag gick uppför trappan,och en trädörr stod framför mig. 

Innan jag äns vågade knacka sneglade jag lite igenom fönstret som var brevid trappan. Det lös av en lampa där inne,så altså var någon iallafall hemma. 


Jag samlade kraft och knackade 3 hårda knackningar på dörren,jag tog några andetag och samlade mig lite.

Man kunde höra steg närma sig dörren och sedan kom någon och låste upp dörren. 

Mitt hjärta slog så snabbt att jag knappt kunde konsentrera mig.

Jag kollade ner på mig snabbt,min kappa var noga knäppt och ja det såg någorlunda bra ut förutom att jag var ganska blöt. 


Jag kollade mot dörren igen och handtaget drogs ner och dörren öppnades långsamt. 

En kille med fina blå ögon och blondt ruffsigt hår stod i dörröppningen och kollade förvånat på mig,hans förvånade ansiktsuttryck förvandlades snabbt till ett stort leénde. 

-Sofie?...,sa han och kollade på mig.

-Yes sa jag försiktigt.

Det var Niall som stod framför mig,jag kunde inte fatta det....



                                                                                                                                                                        


Ja nu kom kapitlet äntligen upp! Har helt enkelt inte hunnit med att skriva..

Har varit midsommar och sånt,det får vara ursäkten ;) 

Men ja här kom det allfall! 

Vad kommer hända nu? kommer Sofie få träffa det andra i bandet? 

Vad kommer hända mellan Niall och Sofie? 

Ja kolla in när nästa kapitel kommer för att se ;) 

Förlåt för en del felstavningar,men har inte hunnit kolla igenom det så noga.



Av Elin Englund - 19 juni 2012 18:17

Lite från förra kapitlet...

Jag klickade in på sidan och kollade på flygtider till Irland...

Det tog en stund att bestämma mig tills jag till sist bokade en biljett till Irland. 

Jag skulle flyga till Irland,hoppas bara Niall är där som han sa...

 

 

 


Kapitel 3

 


-Jag ska till Arlanda flygplats,sa jag till taxi chaffören och hoppade in i bilen. 

Jag satte mig i baksätet av taxin och brevid mig hade jag Findus i transport buren. 

Niall kom tillbaka i tankarna igen,det var så länge sedan jag såg han,jag var nog bara 7 år..

Nu är jag liksom 17år och så mycket saker har förändrats. Att han inte visste just när jag skulle komma gjorde ju inte saken bättre heller. 


Men saker skulle nog ordna sig tänkte jag. Regnat slog ner på bilrutan och just nu känndes allting deppigt. 

Jag drog fram min iPod ur fickan och satte i hörlurarna i öronen. Jag satte på en lugn låt och försökte tänka på något annat ett tag. 

-Nu är vi framme!,sa taxi chaffören. 

Jag kollade ut genom fönstret och såg flygplatsen utanför,här hade jag inte varit på länge. 

Med transportburen i ena handen och väskan i andra gick jag ur taxin och började gå mot ingången till flygplatsen. 


På flygplatsen myllrade det av människor som såg stressade ut. Även fast klockan var nästan kvart i nio så var det nästan fullt. 


Jag gick mot djurtransporten med findus. 

I receptionen stod det en dam med ett stort leende på läpparna. 

-Vad är det du ska checka in?,sa hon glatt.

-Min katt Findus,svarade jag. 

Hon tog tag i buren och önskade mig trevlig resa. 


Skönt då hade jag blivit av med det tunga bagaget,tänkte jag. 

Jag kollade mig omkring på flyplatsen för att se vilket håll jag skulle gå åt. 

Åt vänster stod det massa nummer på gater,det tog ett långt tag innan jag till sist fick syn på gaten där mitt plan skulle gå ifrån. 

Jag drog med mig min väska och gick mot gaten som jag skulle åka ifrån. 

Med några snabba steg var jag framme. 

Jag gick fram till receptionsdisken och gav fram min biljett till hon som stod där. 

-Ja då önskar jag dig en trevlig resa,sa hon och släppte förbi mig. 

Jag gick in i en lång gång tills jag till slut kom in i planet. 


Väl inne på planet var det nästan tomt,inte många som skulle åka till irland nu tänkte jag. 

Jag hittade min plats som var nästan längst bak i flygplanet. 

Jag slog mig ner och lade mina långa ben över hela sätet. Antagligen skulle ingen sitta där. 

Utanför fönsterrutan blåste det och var oväder...

Samtidigt som detta var konstigt så var det fantastiskt,jag hade inte träffat Niall på så länge och det skulle verkligen bli kul,tänkte jag. 

Jag vek ihop min kappa till en kudde och lade den vid fönstret. 

så trött var jag. Jag lutade mitt huvud mot kudden och slumrade till...


                                                                                                                                                                          


Ja detta var kapitel 3. Tyvärr så fick man inte reda på vad som händer när Sofie träffar Niall. 

Utan det får bli i nästa kapitel. Behövde vänta lite med det så det blir lite mer spännande i nästa kapitel!


Av Elin Englund - 18 juni 2012 13:20

Lite från förra kapitlet...

Sofie hade flyttat från Irland som barn,det hade varit svårt att glömma bort Niall...

Han var som en bror till henne. 

På två år hade hon nästan inte ägnat han en tanke. 

Men på hennes 17 års dag kom ett kuvär med ett irländskt frimärke till henne från posten. 

I kuväret låg ett långt brev,det var från Niall,han sa att han ville träffas igen...

                                                                                                                                                                             






Kapitel 2-Time Change


Jag startade datorn och skrev in mitt lösenord i rutan på skärmen.

Något i mig sa att jag måste åka och träffa han. Någon man har kännt så länge och betytt så mycket kan man bara inte glömma tänkte jag. 


Jag gick in och kollade ifall det gick några plan till Irland, Mullingar. 

Lite längre ner på sidan stod det att ett plan skulle avgå från Arlanda klockan 21:00 ikväll.

Min blick drogs mot klockan som hängde på köksväggen. Klockan var bara 6,jag skulle hinna med det planet. 

Findus kom upp i soffan och lutade sig mot min arm. 

-Hej lilla gubben,ska vi åka till Irland,vill du det?,sa jag med sådan där röst jag hade när jag pratade med djur.

Han kollade på mig med sina gröna stora kattögon och mjaoade som svar. 

-haha,jag tänkte väl det,skrattade jag och kollade på han. 


Jag kollade på skärmen igen,det var ett stort beslut,tänk om han inte var hemma när jag kom? 

Det fick mig nästan att ändra mig...

Men när Findus kollade på mig igen så fick det mig att fatta att jag måste åka dit. 

Jag bokade biljetten till planet som gick klockan 21:00. Och en katt transport för Findus. 


Ja,nu var det bokat då,sa jag och kollade på Findus.

Jag tog upp Telefonen och spelade in ett meddelande till min vän Amanda och till mina föräldrar. 

-Jag drar iväg på en liten semester,men va inte oroliga jag kommer tillbaka om högst en vecka,sa jag i meddelandet. 


Snabbt reste jag mig upp och gick med snabba steg till garderoben. 

Jag slängde bara ner lite kläder i resväskan.

När jag var klar kollade jag belåtet på väskan. 

-Nu ska vi åka till Irland!,sa jag och kollade på Findus som satt brevid på golvet. 

Jag drog med mig resväskan till hallen och satte in Findus i en Transportbur.

En beige kappa drog jag på mig och ringde en taxi som skulle köra mig till flygplatsen...


                                                                                                                                                                            


Ja detta var kapitel två. Hade nästan ingen fantasi idag så det fick bli ett ganska kort kapitel. 

Men bättre det än inget allfall. 

Vad kommer hända nu då,vad kommer hända när hon kommer till Irland? 

Kommer hon träffa niall som hon inte träffat på flera år? Eller kommer något hända?

Nästa kapitel kommer imorgon eller ikväll! Så kolla in då.

Hoppas ni tycker det är bra!

Av Elin Englund - 17 juni 2012 16:09

 


Kuväret som låg på bordet hade många frimärken,det måste ha kommit från ett annat land. 

Ett av frimärkerna var det något bekant med. Ett treklöver. Det måste altså vara från Irland tänkte jag. 

Men varför ville någon från Irland skicka ett brev till mig? 

Jag tog tag i kuväret och rev upp kanten. Jag drog ut ett noga ihopviket brev. 

Jag veklade ut brevet och flera rader noga handsrivna rader med text prydde brevet.

Sättet texten var skriven,fick mig att få en konstig känsla i magen,jag kände igen skrivstilen. 


Jag började läsa den noga skrivna texten...


Dear Sofie,I know it was a very long time ago..

And I don't even know if you remember me. 

But yesterday I saw a swedish flag and that reminds me of you. 

And that's too reminds me of how much I miss you. 

I know that it's your birhday today and I just wanna write you a letter because I really wanna meet you again. 

It was years ago that you moved to Sweden and I don't know if you wanna see me again..

You know my life has change very much. I'm in a very big boyband,One Direction. 

I don't know if you know who One Direction is..

But even if my life has changed,so had my memories don't. 

And you were like a sister to me and I just really must meet you again. 

If you wanna meet me,it's just to take a flight to Ireland,you know were I live.

And I am off work now so you can come whenever you like.

//Niall 



En tår rann nerför min kind...Jag hade inte ägnat han en tanke på kanske 2 år nu.

Men när jag läste detta brevet kom allting tillbaka,alla minnen och stunder vi hade ägnat tillsammans. 

Hela min barndom hade jag delat med Niall. 

One Direction kände jag inte till...

Jag drog bort en lång brun hårslinga för ansiktet och gick och satte mig i soffan med brevet i knäet.

Findus,min katt stod i köket och kollade på mig. Han brukade alltid kolla sådär när jag var ledsen. 

Jag kollade på brevet igen,tänk att han hade ägnat så mycket tid bara för att skriva ett brev till mig..

Det fick mig att känna hur mycket jag verkligen ville träffa han igen. 

Min blick drogs till datorn som låg på bordet,jag bestämde mig för att kolla flygtider....

                                                                                                                                                              


Ja,detta var det första kapitlet,inte så långt men jag tycker det är lite bättre med kortare kapitel till att börja med. 

Hoppas ni tycker det är bra och att ni hänger med,annars är det bara att fråga!

Kommer antingen komma upp ett till kapitel ikväll eller imorgon så kika gärna in igen då.


   

Av Elin Englund - 17 juni 2012 15:40

Hejhej! 


Ja jag tänkte börja på en fanfic om One Direction då. 

Just denna Fanfiction ska heta The Time Change och handla om Niall och kanske så kommer någon av de andra killarna också in i denna,vi får se. Men allfall så ska Niall vara lite av huvudpersonen.

Den andra huvud personen heter Sofie och är en 17 årig tjej som studerar och bor i en lägenhet i stockholm i Sverige. 


Sofie bodde på Irland när hon var barn och var granne med Niall. 

Dom var som syskon för varandra dom umgicks med varandra nästintill hela tiden,och deras föräldrar var nära vänner. 

Tills den dagen då Sofie och hennes familj skulle flytta till Sverige pågrund av att hennes pappa förlorat jobbet. 

Hon lämnade Niall och hans familj och båda familjerna var ledsna över flytten. 

Men bestämde för att komma och hälsa på någon mer gång,men det blev inte så. 


Så allfall flyttade Sofie och hennes familj till Sverige och Sofie började i skolan och skaffade nya vänner och ett nytt liv. 

Hon tänkte på Niall nästan varje dag tills tiden hade tagit över och hon satte det i baktankarna. 

Men på hennes 17 års dag kom ett brev på posten. 

Många frimärken satt på kuväret ett frimärke med ett treklöver på. 

Ett brev från Irland...


Ja det är handlingen,och det som hänt.

Om ni tycker det verkar spännande så fortsätt gärna att kolla in här. 

Gillar att skriva men ibland har jag ingen fantasi,så ibland kommer det upp kapitel ofta och ibland inte alls så ofta! 

Men jag ska verkligen försöka!

Lämna gärna en kommentar i kapitlen så jag får mer lust att skriva!

Om ni inte fattar så lämna en kommentar och fråga.




//Elin 



 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej,Elin heter jag som skriver på denna blogg.
Jag kommer skriva lite fanfictions om One Direction.
Hoppas ni tycker det är bra och fortsätter kolla!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards