ffturnbacktime

Direktlänk till inlägg 23 juni 2012

FF-Time Change kapitel 4

Av Elin Englund - 23 juni 2012 16:23

Lite från förra kapitlet...

En taxi som skulle köra mig till flygplatsen kom och hämtade mig. 

Väl på flygplatsen var det fullt med folk. 

Jag gick mot stället där mitt plan skulle gå ifrån. Jag lämnade fram biljetten och gick in i planet. 

I planet var det nästan tomt,jag gick och satte mig ganska långt bak i planet och slummrade till...

 

 

 

Kapitel 4




Jag ryckte till av att kapten pratade i högtalaren. 

-We are now In Mullingar in Ireland.

The weather is a little bit rainy,but I hope everyone had a nice Flight! 

Have a good Time in Ireland,avslutade han. 

Jag sträckte på mig,trött var jag verkligen. Min väska som låg på hyllan över sätet plockade jag och drog med mig ut ur flygplanet. 


När jag kommit ut från flyplanet möttes jag av en ganska så liten flyplats. 

Jag kollade runt för att se vart alla djurtransporter hade kommit någonstans. 

Efter tag hittade jag en skylt där det stod "iompair Ainmhithe" som betyder Djurtransport på Irländska. 

Jag tog tag i min väska och nästan sprang dit bort.


I receptionen till djurtransporten stod det en dam som frågade vad jag ville ha hjälp med. 

-I will just pick up my cat,sa jag. 

-We just have one cat here so that must be your cat,sa hon skrattande.

Hon gick iväg till en dörr bakom receptionen och stängde den försiktigt efter sig. 

Dörren öppnades ganska snabbt efter den hade stängts och hon kom ut med Findus i hans transportbur.

-Is this your cat?,frågade hon.

-yes it is,sa jag.

Hon log och gav transportburen med findus till mig. 


Nu hade jag både min väska och Findus. Frågan var bara vad jag skulle göra nu...

Jag bestämde mig för att gå ut och vänta på en taxi. 

Med snabba steg gick jag mot utgången av flygplatsen. 


Väl ute var det nästan kolsvart,klockan var nog 12 på natten...

En träbänk stod där man väntade på taxin.Jag gick fram dit och satte mig.

-puuhhh,jag suckade och drog handen på min svettiga panna. 

Trött och nervös var jag. 

Jag tog fram mobilen och kollade på displayen. 

Mamma hade försökt ringa mig 14 gånger...Hon var nog orolig. 

Jag drog fram min väska igen och lade i mobilen,de missade samtalen skulle jag ta hand om senare.


Ett starkt ljus lysde rakt i mina ögon. En taxi kom och ställde sig precis framför där jag satt. 

Jag drog med mig min packning och Findus och gick mot taxin. 

Taxigubben gick ur bilen och ja sa snabbt var jag skulle. 

-Okey,you can go and sit in the car,sa han. 

Han tog min väska och lade den i bagaget. 

Transportburen med Findus tog jag med mig och satte mig i baksätet av taxin. 


Tiden i taxin gick snabbt,taxinchaffören var jättetrevlig och pratglad. 

Han gjorde så nervositeten för att träffa Niall plötsligt försvann. 


Jag kollade ut genom bilfönstret,det regnade. 

Vi åkte över en ganska liten träbro och kom upp på en liten mindre gata,det var nu jag fick en konstig känsla i magen igen. Vi var nästan framme,det såg jag. Allting såg lika dant ut som det gjorde när jag lämnat Irland. 

Taxichaffören avbröt mig i mitt tänkande med att säga att vi var framme. 

Han stannade bilen,och jag betalade han och klev ur bilen. 

Med packningen i ena handen och transportburen med Findus i andra kollade jag mot huset. 

Jag kände så väl igen mig här. Det var här Niall bodde,det visste jag. 

Huset var ganska stort med en rabatt kring framsidan av husväggen. 

Jag drog med mig allt och gick in på trädgården. Jag gick uppför trappan,och en trädörr stod framför mig. 

Innan jag äns vågade knacka sneglade jag lite igenom fönstret som var brevid trappan. Det lös av en lampa där inne,så altså var någon iallafall hemma. 


Jag samlade kraft och knackade 3 hårda knackningar på dörren,jag tog några andetag och samlade mig lite.

Man kunde höra steg närma sig dörren och sedan kom någon och låste upp dörren. 

Mitt hjärta slog så snabbt att jag knappt kunde konsentrera mig.

Jag kollade ner på mig snabbt,min kappa var noga knäppt och ja det såg någorlunda bra ut förutom att jag var ganska blöt. 


Jag kollade mot dörren igen och handtaget drogs ner och dörren öppnades långsamt. 

En kille med fina blå ögon och blondt ruffsigt hår stod i dörröppningen och kollade förvånat på mig,hans förvånade ansiktsuttryck förvandlades snabbt till ett stort leénde. 

-Sofie?...,sa han och kollade på mig.

-Yes sa jag försiktigt.

Det var Niall som stod framför mig,jag kunde inte fatta det....



                                                                                                                                                                        


Ja nu kom kapitlet äntligen upp! Har helt enkelt inte hunnit med att skriva..

Har varit midsommar och sånt,det får vara ursäkten ;) 

Men ja här kom det allfall! 

Vad kommer hända nu? kommer Sofie få träffa det andra i bandet? 

Vad kommer hända mellan Niall och Sofie? 

Ja kolla in när nästa kapitel kommer för att se ;) 

Förlåt för en del felstavningar,men har inte hunnit kolla igenom det så noga.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Englund - 16 september 2012 17:20

Lite från förra kapitlet... Planet störtade. Med sådan kraft att jag slår i huvudet i sätet framför och allting svartnar. 3 gånger studsar det på marken innan det tillslut blir tyst. Det hade landat.  Men snart blev det panik igen.  -FIIIIREE...

Av Elin Englund - 14 september 2012 14:25

Blixtrar från alla möjliga håll föll ner från himlen. Planet fylldes av panikfyllda röster.  Jag var riktigt rädd. Ett brus från högtalaren hördes. -sit down on your seat and don't panic.but we need to make an emergency landing immediatley. ...

Av Elin Englund - 27 juli 2012 10:22


Hejhej!    Det är väldigt dålig uppdatering nu som man kanske märker.  Men jag är på semester vid kusten och har en jättedålig gamal data som är VÄLDIGT seg. Så jag tänkte säga att det kommer inte komma upp mycket kapiel alls nu.   Sen åk...

Av Elin Englund - 24 juli 2012 10:49

lite från förra kapitlet... Vi åkte till flygplatsen med Paul som var så snäll som kunde köra oss.  När vi kom till flygplatsen så gick vi direkt och letade upp gaten till vårt plan.  På planet fick jag sitta brevid Niall. En konstig känsla had...

Av Elin Englund - 23 juli 2012 15:51

lite från förra kapitlet.. -Gooodmorning!Louis väckte oss,idag skulle vi åka till flygplatsen här i London. Killarna packade ner sina saker och jag fixade mig.  När alla var klara gick vi ut till bilen där paul stod och väntade.  Vi satte oss...

Presentation


Hej,Elin heter jag som skriver på denna blogg.
Jag kommer skriva lite fanfictions om One Direction.
Hoppas ni tycker det är bra och fortsätter kolla!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards