ffturnbacktime

Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

FF-Time Change Kapitel 5

Av Elin Englund - 24 juni 2012 14:09

Lite från förra kapitlet...

Planet landade i Irland. Jag  gick ut och väntade på en Taxi. 

En taxi kom och körde mig till Nialls hus. Jag skulle åka dit direkt träffa han,jag hade bestämt mig.

Taxin stannade och jag klev ut i regnet. Nialls hus var framför mig och jag började gå mot trappan.

Jag knackade på och det tog ett tag tills någon tillslut låste upp och handtaget drogs ner.

En blond kille med blåa ögon stod framför mig i dörröppningen, -sofie?,sa han och kollade på mig. 

-Yes,sa jag. 

 

 

 

Kapitel 5

 


Han stod i dörröppningen och kollade förvånat på mig. 

-Are you surprised?,sa jag och log. 

Jag fick inget svar utan han fortsatte att kolla på mig förvånat, tills han sträckte fram sina armar och gav mig en stor kram. 

Jag kramade tillbaka och så stod vi där i kanske 3 minuter. 

Efter ett tag så backade han lite och kollade på mig igen. 

-I can't believe that you are here!,sa han. 

-No me either,I get your letter and I took the first flight to ireland,sa jag. 

Han kollade ner på mina väskor och lyfte in dom.

-Yeah,Welcome to Irealand then,sa han och gjorde en gest med handen att jag skulle komma in. 

Jag klev in genom dörren och möttes av en hall som jag mycket väl kände igen. Här hade jag gått in många gånger. 


-You can take off your shoes and come in!,sa han. 

Han hade redan gått in till köket och börjat koka te vatten. 

Jag tog av mig skorna och drog av mig jackan,sen hängde jag jackan på kroken som var brevid dörren. 

Ganska så långsamt gick jag igenom hallen för att komma till köket. 

Jag kollade på nästan allting,alla tavlor och bilder som hängde på väggen. 

På en tavla var Niall med sin mamma och en med sitt band antog jag. 

Jag kollade vidare på väggen på vägen till köket när jag fick syn på en bild som jag mycket väl kände igen. 

Det var jag och Niall på bilden,vi satt på varsin gunga på deras trädgård. 

Jag log och gick vidare tills jag klev in i köket. 


I köket stod Niall och fixade iordning lite te och kakor. 

Han fick syn på mig när jag kom in och han log och kollade på mig. 

-You can sit down there,sa han och pekade på en stol vid köksbordet. 

Jag gick mot stolen och satte mig. I fönstret som var vid köksbordet stod en lampa och lyste på svagt ljus,så mysigt var det här. 


Niall hällde i vatten i tekopparna och tog med sig det till bordet. 

Han satte sig ner på stolen mittemot och gav mig en kopp te. 

-Thank you Niall!,sa jag när jag fick koppen med te. 

-Your welcome,sa han och kollade på mig.

Jag tog en slurp av teét och ställde sen ner koppen på bordet. 

-Yeah so what has happend since last time we met?,sa jag och skrattade lite. 

-You know I'm in a big boyband "one direction" and  that has changed my life,I think that is the most important thing who has happend to me since I met you last time,sa han och kollade på mig med ett leende. 

-Yeah I understand,I have no idea who One Direction is..,sa jag och kollade lite försiktigt på Niall.

Det var riktigt pinsamt att jag inte visste det,tänkte jag.

-okay,but you Will now tomorrow when I'm gonna meet the other guys!,sa han och skrattade. 

-oh okay,sa jag och log. 


Vi pratade vidare om allt och ingenting tills klockan var halv 2 och vi insåg att det kanske var dags att sova. 

-The clock is 1:30 am!,sa Niall förvånat efter att ha kollat klockan.

-Ooppps, sa jag och kollade förvånat på han.

Han sa att jag skulle följa med han till vardagsrummet där jag skulle sova. 

I vardagrummet stod en stor bäddsoffa och han pekade på den och frågade om det var okej att jag sov där inatt.

-Ofcourse!,sa jag och satte mig ner i soffan. 

-Okey good! and Goodnight sleep well,sa han och klappade mig på huvudet. 

Jag skrattde lite och han försvann ur vardagsrummet,men kom snabbt tillbaka igen. 

-Oh I forget your cat,sa han och skrattade. 

Han bärde på findus och satte ner han i min säng,där findus kurade ihop sig till en boll och somnade nästan på direkten. 

-Goodnight,sleep well! sa han igen. 

Jag svarade och lade mig ner i soffan,jag orkade inte ta på mig pyjamas utan jag bestämde mig för att sova med kläderna jag hade på mig. 

Jag hade verkligen tur som träffade Niall igen,och imorgon skulle jag även träffa det andra i bandet. 

Så kul detta skulle bli! 

Jag lade huvudet ner bekvämt på kudden och somnade snabbt...


                                                                                                                                                                          


Ett ganska långt kapitel när inget speciellt hände förutom att hon faktiskt träffade Niall igen. 

Behövs sådana här kapitel med bara information för man ska komma igång i berättelsen. 

Men kolla gärna nästa kapitel för att få se vad som händer när hon träffar de andra i bandet. 

Hoppas det är bra,jag blir glad för kommentarer!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Englund - 16 september 2012 17:20

Lite från förra kapitlet... Planet störtade. Med sådan kraft att jag slår i huvudet i sätet framför och allting svartnar. 3 gånger studsar det på marken innan det tillslut blir tyst. Det hade landat.  Men snart blev det panik igen.  -FIIIIREE...

Av Elin Englund - 14 september 2012 14:25

Blixtrar från alla möjliga håll föll ner från himlen. Planet fylldes av panikfyllda röster.  Jag var riktigt rädd. Ett brus från högtalaren hördes. -sit down on your seat and don't panic.but we need to make an emergency landing immediatley. ...

Av Elin Englund - 27 juli 2012 10:22


Hejhej!    Det är väldigt dålig uppdatering nu som man kanske märker.  Men jag är på semester vid kusten och har en jättedålig gamal data som är VÄLDIGT seg. Så jag tänkte säga att det kommer inte komma upp mycket kapiel alls nu.   Sen åk...

Av Elin Englund - 24 juli 2012 10:49

lite från förra kapitlet... Vi åkte till flygplatsen med Paul som var så snäll som kunde köra oss.  När vi kom till flygplatsen så gick vi direkt och letade upp gaten till vårt plan.  På planet fick jag sitta brevid Niall. En konstig känsla had...

Av Elin Englund - 23 juli 2012 15:51

lite från förra kapitlet.. -Gooodmorning!Louis väckte oss,idag skulle vi åka till flygplatsen här i London. Killarna packade ner sina saker och jag fixade mig.  När alla var klara gick vi ut till bilen där paul stod och väntade.  Vi satte oss...

Presentation


Hej,Elin heter jag som skriver på denna blogg.
Jag kommer skriva lite fanfictions om One Direction.
Hoppas ni tycker det är bra och fortsätter kolla!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards